Вчора, 4 лютого, в рамках засідання постійної комісії Київської міської ради з питань транспорту, зв'язку та реклами Департаментом Містобудування та Архітектури була презентована Стратегія реформування зовнішньої реклами в місті Києві.

Відзначимо, що до розробки такого важливого для міста і галузі документа було залучено досить обмежене коло експертів, а саме: представники влади в особі в.о. головного архітектора Анна Бондар, фахівці юридичної та рекламного відділу Департаменту Містобудування та Архітектури, спеціаліст управління культурної спадщини м. Києва, КП «Киïвреклама» та волонтер Дмитро Гурін. Інші представники громадськості, бізнесу, антикорупційного ради та інших профільних комітетів в розробці Стратегії участі не приймали.

Відзначимо також, що протягом останніх чотирьох років Асоціація зовнішньої реклами України неодноразово заявляла про необхідність системного підходу в реформуванні зовнішньої реклами, регулярно зверталася до київської виконавчої влади зі своїми пропозиціями і напрацюваннями в нормативно-правових актах, була учасником робочих груп з розробки цих документів. Однак у презентованій Стратегії розробники посилаються лише на петицію і опублікований Міністерством культури історико-архітектурний опорний план.

В основу презентованої стратегії полягли данні дослідження «ООН media очима клієнтів, влади і самої галузі, яке було проведено компанією InMind в листопаді 2015 року. Але використані у документі данні відповідають результатам дослідження лише формально.

Зокрема наявною є некоректність в інтерпретації наведених даних у означеному документі. Іншими словами, використання окремих цифр про одну з проблем без загального списку переваг та проблем є дещо некоректним. Як мінімум, важливим було б вказання не тільки %, а й рангу проблеми серед усіх, названих експертами. Інформація про слабкі сторони галузі є дуже корисною при визначенні того, що в першу чергу потребує покращання у галузі. Є також інші неточності, але зазначимо також, що кількість опитаних респондентів складає 63 особи. Якщо в цьому документі ставилось за мету продемонструвати соціальну актуальність цих питань, то логічніше було використовувати результати інших досліджень, які проводила таж компанія у липнi 2015, за результатом яких проблема зовнішньої реклами зайняла передостаннє місце серед інших проблем киян.

По закінченню засідання голова комісії поставив завдання створити робочу групу, в яку увійдуть профільні експерти, представники громадськості, бізнесу, Асоціації операторів зовнішньої реклами, ДМА, яка буде доопрацьовувати проект.