1 млрд 152 млн 542 тис 166 грн   –  такі витрати чекають малих підприємців в разі прийняття Змін до Концепції розвитку зовнішньої реклами у місті Києві. Асоціація операторів зовнішньої реклами України вважає, що розмір витрат на реалізацію запланованого владою регулювання веде до банкрутства суб’єктів малого підприємництва.


       Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання  «зміни форматних зон» - 1 млрд 138 млн 699 тис. 950 грн.  Вартість адміністративних процедур щодо виконання цього регулювання та звітування - 13 млн 842 тис 216 грн. І це лише розрахунок економічних показників впливу від зміни форматних зон. Розрахунок витрат за іншими положеннями Змін до Концепції, в тому числі витрат міського бюджету ще триває.

 

Такі дані отримані експертами Офісу ефективного регулювання BRDO  на основі показників, наданих учасниками ринку зовнішньої реклами. Робота проводилась в рамках розрахунку М-Тесту по регулюванню: «зміна форматних зон для розміщення об’єктів зовнішньої реклами у м. Києві»

 

Для малих і мікро-підприємств такі обсяги разових «примусових» інвестицій є неприйнятними – вважає Оксана Поліщук, голова Асоціації операторів зовнішньої реклами України.

 

«Рішення про внесення змін у Концепцію є економічно-необґрунтованим.  Витрати малого бізнесу на виконання державного регулювання -М-Тест, влада вирішила не обраховувати, хоча його розрахунок є обов’язковим для всіх нормативно-правових актів, які зачіпають інтереси малого та мікро бізнесу. Більше того, влада не пояснює, чому так різко змінює правила гри для суб’єктів господарювання.  Концепція була введена в Києві в 2012 році і на її виконання підприємцями були здійсненні відповідні заходи, залучені інвестиції, вкладені чималі кошти. До відома влади, термін окупності однієї рекламної конструкції типу «скрол» – від 14 (чотирнадцяти) років. Хочу також акцентувати увагу на тому, що галузь  ефективно та послідовно само-реформується, аби впорядкувати візуальний образ Києва, бізнес уже здійснив низку результативних кроків.

Якщо ж змінювати регулювання що два роки, галузь буде знищено. Очевидно, що для малих і мікро-підприємств обсяги таких разових «примусових» інвестицій ведуть до банкрутства, тому запровадження нових регулювань виглядає як примусове витіснення з ринку», - вважає Оксана Поліщук.

 Володимир Головатенко, експерт Офісу ефективного регулювання BRDO зауважив, що буд-яке нове або змінене регулювання обов’язково має містити якісні і кількісні показники, в іншому разі таке регулювання не має права на існування.

«Автори запропонованих змін не поставили наголос на проблемах і цілях регулювання, не провели розрахунок їх вартості. Тому учасники ринку до сьогодні не розуміли, скільки їм це буде коштувати, передовсім, зміна форматних зон. Я б порадив розглядати окремо кожен пункт змін у цифровому вимірі і не звалювати все в кучу. Експерти BRDO готові у цьому допомогти, але на моє переконання потрібно писати новий документ», - підсумував Володимир Головатенко.

 

Довідково: Рішення  Київської міської ради від 26 січня 2012 року № 20/7357 «Про затвердження Концепції розвитку зовнішньої реклами в місті Києві» містить поділ міста на 4 форматні зони (0-ва,1-ша, 2-га, 3-тя, 4-та), а також вимогу щодо  розробки Схем розміщення рекламоносіїв, в рамках яких може бути вирішено питання розміщення конструкцій в тих чи інших історичних місцях та задля забезпечення безпеки і комфорту  мешканців та гостей столиці. Питома вага  суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі) на яких поширюється регулювання – 78% . Загальна кількість конструкцій на ринку зовнішньої реклами м. Києва за даними КМДА - 9447 одиниць (щит, призма, лайтпостер, беклайт, суперсайт, скролінг, відео екран).


Прес-служба Асоціації