6 жовтня 2016 року відбувся четвертий Київський міжнародний Out Of Home Forum, ключовою темою якого стала взаємодія реального і цифрового світів.

 

В рамках Форуму, за підтримки Асоціації операторів зовнішньої реклами України, пройшов воркшоп «Out-of-home як гармонійна частина міського простору», на якому представники муніципалітетів різних міст України спільно з фахівцями з урбаністики та містоуправління і представниками out-of-home галузі шукали шляхи поліпшення візуального простору українських міст.

 

В ході воркшопу, модератором якого виступив Сергій Баранець, учасники обговорювали підходи і завдання з модернізації візуального середовища.

 

На думку Костянтина Колесникова, координатора Київського стратегічного співтовариства, сильним трендом сучасного міста є інтерактивність.

«Очікуємо більше динаміки, а це означає ризики збільшення шуму, кліповості уваги. Уявіть, якщо ви зараз перебуваєте в фейсбуці одну годину на день, то далі ви нібито постійно будете перебувати в соціальних мережах. Постмодерністське, постіндустріальне суспільство нас штовхає в цьому напрямку». На думку Костянтина, це абсолютно новий горизонт споживання, і в цьому він бачить великі ризики як для жителів, так і для міст в цілому:

"Нам здається, що це далеке майбутнє. Насправді ми до цього дуже швидко рухаємося. І домовлятися про те, куди ми рухаємося, як ми бачимо візуальні комунікації в нашому місті, що ми хочемо - потрібно вже зараз. Домовлятися бізнесу, жителям і владі ".

 

Вікторія Подгорна, "Громадська рада смарт сіті" зазначила, що міській владі  зручніше продовжувати старий тип комунікацій, використовуючи старі носії. Вона також відзначила, що люди хочуть серйозних змін в комунікаціях, в стандартах міст. Стандарти і нові рішення стають ключовою темою для всіх суспільних груп. На жаль, міська влада у цьому не зацікавлена, бо це вимагає компетенції, інших можливостей, і в тому числі - використання нових технологій:

"У нас була велика візіонерська сесія, де люди сказали, що вони хочуть бачити місто сучасним. Вони вважають, що 25 років нічого в місті не відбувалося не тільки з точки зору ремонту інфраструктури та її модернізації, а взагалі з точки зору динаміки. Було якесь відчуття болота. Люди сказали, що вони хочуть бачити місто не так технологічним, а більше інноваційним, близьким до жителів, щоб це було місто не для влади, а для людей. І тільки об'єднання всіх стейкхолдерів, включаючи владу, дає динаміку розвитку. Все це починається з візії - яким ми хочемо бачити образ нашого міста. Так формується майбутнє ".

 

Про стратегію міст багато говорили представники галузі. На цьому постійно акцентувала увагу Оксана Поліщук, Голова Асоціації операторів зовнішньої реклами України. Оксана наголосила, що сьогодні в багатьох містах України відбувається "тактика ближнього бою". Наприклад, в Києві усі реформи зведені до процесу боротьби з зовнішньою рекламою. Хоча, насправді оператори готові до діалогу, вони чують міста, їх базові вимоги, хочуть розуміти і бачити їх розвиток і стратегію. Тому що тільки в зрозумілій довгостроковій стратегічній перспективі бізнес може вкладати великі гроші в дорогі сучасні носії. Реформування зовнішньої реклами повинне відбуватися не відокремлено - це складова частина міського простору:

"Ми часто наводимо приклад Європи. Одна і та ж компанія розміщує різні рекламні конструкції в Україні і в інших країнах. Справа в тому, що умови, створені для розвитку ринку там, і умови тут - зовсім відрізняються. Хотілося б щоб саме умови роботи ми наближали до європейських ".

 

Андрій Поліщук, який представляв Черкаську міську раду та ретранслював позицію присутніх представників муніципалітетів, що активно брали участь у дискусії, наголосив на важливості діалогу і партнерських відносин між владою, бізнесом, експертами та суспільством.

«Що влада чекає від рекламного бізнесу? Перш за все зростання відрахувань до бюджету і заміну зовнішнього вигляду рекламних конструкцій на більш сучасні та гармонійні для візуального образу кожного міста, як це властиво європейській практиці. Також важливим очікуванням влади є соціальний корисність реклами. Ми розуміємо, що головними очікуваннями бізнесу від влади є прозорі правила гри і стабільність, довгострокові партнерські взаємини. Муніципалітетам необхідно відмовитися від практики «спускання» рішень зверху вниз і навчиться налагоджувати діалог з бізнесом і лідерами думок. Нам необхідний консенсус і пошук довіри. Сподіваюся, що ми зможемо почути один одного і налагодити комунікацію на перспективу для подальшої взаємодії в рамках громадських просторів наших міст».

 

Результатом спільної роботи, який і було презентовано на Форумі, стали основні напрямки зі створення комплексної дорожньої карти модернізації візуальної середовища українських міст. І розуміння того, що для її реалізації необхідно створити відкритий і публічний простір діалогу. Простір, в якому громадськість, експерти, бізнесмени і муніципалітети будуть обговорювати шляхи реалізації спільних рішень.