З осені змінюються правила будівництва і ремонту доріг в Україні. Смуги руху стануть вужчі, а велодоріжок побільшає. Новації зачеплять і пішоходів, бо є нові вимоги і щодо тротуарів. Справа в тому, що Мінрегіонбуд оновив державні будівельні норми (ДБН). За словами чиновників, їх наблизили до європейських стандартів. А запрацюють вони вже з 1 вересня.
Нові правила коментує Оксана
Поліщук, голова Громадської спілки «Асоціації операторів зовнішньої реклами
України».
Так, справді Міністерство
регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства
України оновило державні будівельні норми (ДБН). Вони стосуються будівництва
вулиць і доріг у наших містах і селах. Нові правили вже з 1 вересня почнуть працювати.
Варто зазначити, що смуги руху стануть вужчими (замість майже чотирьох їх
звузять до трьох метрів), на нерегульованих переходах облаштовуватимуть
острівці безпеки, пішохідні зони вирізнятимуть кольором від автомобільної дороги.
Крім того, визначено нові стандарти будівництва велодоріжок, а самі норми
розраховані, зважаючи на швидкість автівок у населених пунктах у 50 км/год.
Багато хто при цьому зітхне з
полегшенням і промовить: «Нарешті на дорогах буде більш зручно та безпечно».
Та Мінрегіонбуд на цьому не
зупинився і ввів іще й додаткові норми для пішохідних зон тротуару, якими
обмежили під час проектування встановлення: дорожніх огорож та опор; тимчасових
споруд (торговельних кіосків, павільйонів, лотків, палаток тощо); приямків від
люків і дощоприймачів; рекламних конструкцій;
сходів та ґанків будинків тощо.
Заступник міністра регіонального
розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев
Парцхаладзе на офіційному сайті навіть прокоментував: «Пішохідні зони на те й
називаються "пішохідними", тому що призначені для пішоходів, для їх
зручності та комфорту в пересуванні».
Однак ніхто не акцентував на
тому, що «ширину тротуарів слід визначати з урахуванням категорії та
функціонального призначення вулиці (дороги)» і що пішохідна зона є однією зі
складових тротуару, яка теж різниться і за функціональністю, і за призначенням.
Так, мінімальна ширина пішохідної зони тротуару має бути не вужча за 1 м:
- 1,5 м – для вулиць населених
пунктів із двосмуговими проїжджими частинами;
- до 3 м – на магістральних
вулицях із восьмирядним рухом.
І саме на цих півтора, трьох
метрах під час проектування і не допускається встановлення опор, огорож,
будь-яких інших об'єктів, у
тому числі рекламних конструкцій чи сходів будинків. Інша справа, що через
масове порушення правила «червоної лінії» забудови забирають до 50% тротуару і для
пішохідної зони лишається мізер. Не кажуть чиновники і про те, що європейська
практика не забороняє встановлення опор чи рекламних конструкцій на тротуарах, –
там просто проектують їх таким чином, що їхня ширина забезпечує і вільну пішохідну
зону допустимих розмірів, і місця для встановлення різних об'єктів.
А ось що дійсно актуально на
сьогоднішній день, особливо для мегаполісів та великих міст, – це заборона парковки
по всій ширині тротуару. Враховуючи зростання кількості транспорту та щоденні
проблеми із трафіком, хочеться вірити, що цю норму вже впровадять найближчим
часом, за що і пішоходи, і водії скажуть величезне «Дякую!».