Із 1 вересня в Україні запрацюють нові правила з будівництва вулиць і доріг у містах і селах. Голова Асоціації операторів зовнішньої реклами Оксана Поліщук так роз‘яснює певні нюанси, що стосуються операторів зовнішньої реклами, адже зміни зачеплять і їхній бізнес.

По-перше, нові вимоги ДБН (державні будівельні норми), згідно з чинним законодавством, можуть і будуть стосуватися проектування та будівництва лише нових доріг чи вулиць. До вже наявних ці норми не застосовуватимуть.

По-друге, розміщення зовнішньої реклами заборонене не по всій площі тротуару, а тільки на певній його частині, а саме пішохідній зоні — ділянці тротуару, призначеній для безбар’єрного пересування вздовж вулиці).

Тобто, якщо конструкція не перешкоджатиме вільному пересуванню пішоходів, то встановлювати її можна. Це залежить від категорії дороги. Головне — для пішоходів мають бути вільними смуги для руху мінімальною шириною 75 см в обох напрямках. Відтак, якщо тротуар ширший, то рекламні конструкції встановлювати не заборонено.

По-третє, закон «Про рекламу» забороняє розміщення зовнішньої реклами не на тротуарах, а на пішохідних доріжках та алеях, що не є тотожними поняттями. Пішохідні доріжки можуть будувати не тільки вздовж доріг, а й поза ними, й обов‘язково позначати відповідним дорожнім знаком. Водночас тротуар — це елемент дороги, призначений для руху пішоходів, який прилягає до проїзної частини або відокремлений від неї газоном. Закон категоричний тільки у випадку з пішохідними доріжками. Нові ж правила ДБН — це підзаконні акти, ухвалені на основі законів і за своїм змістом не повинні суперечити їм, що чітко прописано в Конституції України.

Тож, якщо на місцях чиновники заборонятимуть розміщувати конструкції на тротуарах і посилатимуться на нові вимоги ДБН, потрібно відсилати їх до закону «Про рекламу», а заодно й нагадати про їхній обов’язок «діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб», передбачений Конституцією і законами України.