Мерія Олександрії, що на Кіровоградщині, незаконно скасувала дозвіл на розміщення реклами в місті оператору ТОВ «Стар». Причина такого кроку, як записано у рішенні Виконкому, – невиконання умов договору на розміщення соціальної реклами. Уже від себе місцевий мер додав: агентство нібито «знаходиться в офшорі і всі податки йдуть туди». Очевидно, Степан Цапюк таким чином намагався додати ваги рішенню Виконкому.

Насправді ж конфлікт виник через те, що меру не сподобалась політична реклама, розміщена на білбордах компанії. За півроку до виборів політичні конкуренти почали муляти око міському голові. Саме тому операторові наказали замінити політичний сюжет на соціальний. Далі ще «цікавіше». Коли оператор звернувся в мерію за сюжетом соціалки і термінами її розміщення, Виконком просто зупинив дію угоди. А 12 білбордів, за словами Цапюка, передали на баланс міста, щоб «використати за призначенням».

Ексцентричність місцевого мера давно відома місцевим операторам. Однак, згідно із законом, вони не зобов’язані розміщувати соціальну рекламу за кожною вказівкою міста. Тим паче, це точно не є підставою для розривання договору. А вже коментарі мера про офшор і передачу конструкцій на баланс міста взагалі мають зацікавити правоохоронців.

Ситуація в Олександрії – ще один приклад того, як чиновники ставляться до рекламного бізнесу у багатьох провінційних містах України. Шалений тиск адмінресурсу на операторів посилюється в передвиборчий період. Чиновники активно використовують свої посади і вплив, аби витиснути політичних конкурентів із рекламних площин. Операторів навіть змушують узгоджувати із владою політичну рекламу, щоправда, роблять це здебільшого неформально.

При цьому нікого не цікавлять репутаційні чи фінансові втрати операторів. Такі елементарні поняття, як «моральність» і «етика», їм, мабуть, узагалі не знайомі. Головне – не пустити на білборди конкурентів, особливо перед виборами. Або отримати ексклюзивні права на розміщення тих політиків, яким місцева влада симпатизує. Та якщо це колись і сходило з рук «місцевій знаті», зараз уже інші часи й інша відповідальність. У цивілізованому світі не повинно бути місця для «ручного» режиму управління і забаганок влади на місцях.


Асоціація операторів зовнішньої реклами тримає на контролі ситуацію в Олександрії. Як, зрештою, і всі інші конфлікти із владою у будь-якому українському місті. Учасники Асоціації матимуть повну і постійну підтримку у протистоянні з місцевими чиновниками. Адмінресурс не повинен стояти на заваді розвитку ринку зовнішньої реклами!