Голова Асоціації операторів зовнішньої реклами України Оксана Поліщук взяла участь в обговоренні впровадження реформи зовнішньої реклами в Луцьку, яке відбулося 2 листопада на базі міської ради.

Це вже не перший випадок, коли до Асоціації звертаються як до ключового експерта в реформуванні зовнішньої реклами за наданням консультацій та рекомендацій як щодо нормативно-правового регулювання, так і щодо способів узгодження інтересів влади та бізнесу. Адже Реформа Києва, одним із ключових розробників якої була Асоціація, засвідчила, що головне у справі – конструктивний діалог та готовність іти на компроміси.

«Для інших міст України Київ може бути прикладом саме того, яким чином проводять цю реформу. Це процес-діалог. Протягом півтора року влада, бізнес і громадськість шукали компроміс, адже кожна зі сторін мала свою думку та бачення, яким чином має бути розміщена реклама та які мають бути типи конструкцій. Та якщо міста будуть вдаватися до простого копіювання нормативів столиці, без експертного врахування власної місцевості, а особливо наявного соціально-економічного стану регіону, – ніякого позитивного результату не буде», – підкреслила Оксана Поліщук.

Оператори, які також були присутніми на засіданні, зізнались, що на сьогодні жоден із рекламістів не вірить у діалог із владою. Багато з них тримаються за свій бізнес, оскільки вже вклали в нього чимало коштів і просто бояться його втратити. З іншого боку, влада не спілкується з підприємцями і не пояснює своїх кроків. Операторів обурював і термін дозволів: «Дозвіл на півроку – це смішно», – лунало в залі, адже за такого строку не можна здійснити жодних прорахунків.

Про те, як удалося узгодити інтереси бізнесу та влади у Києві, Оксана Поліщук зазначила: «Що важливо для підприємців? Гарантія. Вони мають розуміти, що зможуть спокійно заробляти кошти. Вони мають прорахувати вкладення, розуміти тривалість такого інвестування, бути впевненими, що, дотримуючись правил і вкладаючи кошти, не настане день, коли влада «передумає» чи «забуде» про власні зобов’язання. А що важливо місцевій владі? Владі, своєю чергою, важливі стабільні надходження до місцевого бюджету, створення нових робочих місць, інвестиційна привабливість і взагалі комфортні умови для проживання громади міста.

Сьогодні в Києві бізнес іде шляхом самореформування. Влада міста зрозуміла, що не потрібно впроваджувати реформу згори шляхом примушення операторів до демонтажу, анулювання дозволів. Наразі підприємці самостійно впроваджують ті норми, які затвердила Київська міська рада та її виконавчий комітет. Насправді бізнес – партнер влади, і якщо використовувати цей зв’язок, ми отримаємо позитивний результат для обох сторін».

Під кінець обговорення учасники домовились, що в ході наступних зустрічей напрацюють та підпишуть меморандум про співпрацю.

Це була перша настановча зустріч. Далі ще багато роботи. Чи реформа зовнішньої реклами буде реалізована шляхом співпраці та діалогу, напрацювання спільних і взаємовигідних рішень, чи все відбуватиметься інакше – залежить лише від самих її учасників. Асоціація, своєю чергою, буде робити все від неї залежне, щоб найкращі практики поширювалися містами і наша країна ставала дедалі більш сучасною та проєвропейською.