В українських
містах не вистачає досвіду для проведення Реформи зовнішньої реклами, а часто
нема політичної волі місцевої влади, аби ухвалити відповідальне рішення. Про
важливість збалансування інтересів, конструктивність переговорів та про те, як
враховувати ризики під час розробки Реформи, обговорювали на навчальному
семінарі, який 13 грудня провела Асоціація операторів зовнішньої реклами
України.
Були
представники майже кожного регіону - від Івано-Франківська до Сум. Фахівців
місцевих муніципалітетів цікавило чимало питань, починаючи з того, як провести
реформу реклами в рідних містах, і закінчуючи тим, як розв'язати конфлікти між
бізнесом і владою; чи погодити використання комунікацій для встановлення білбордів
із комунальними службами, як розробити Схеми розміщення реклами і прийняти
Правила, які влаштують усі зацікавлені сторони: громадськість, операторів і
владу.
«Вже багато років Асоціація виступає як експерт у
сфері розвитку ринку: це консультації, юридичні роз’яснення, законодавчі
ініціативи. За останні місяці питань із регіонів побільшало і виникла ідея
організувати навчання якраз для тих міст, які або ще перебувають на етапі
впровадження Реформи, або вже готові поділитися власним досвідом. Реформа
Києва, що нині успішно триває, може бути взірцем для інших міст. Головне
питання - детальний план розміщення конструкцій. Просте копіювання їх іншими
містами ніколи не дасть бажаного результату. І тут причина не лише в різниці
економічних та фізичних умов, а й в індивідуальності кожного міста. Ось чому
так важливий компетентний та індивідуальний підхід до розробки й упровадження
реформи на всіх її етапах. Досягати цього ми будемо разом»,
– каже голова Асоціації зовнішньої реклами України Оксана Поліщук.
«Отримали багато питань: як працює Реформа
реклами в столиці, як боротися з політиками, які зловживають соціальною
рекламою перед виборами, які є підстави для скасування дозволів, як їх
правильно укладати і розривати та на який період. Це і багато іншого ми
обговорили, і такий обмін досвідом дуже корисний, адже є запит на цивілізовану
роботу ринку реклами з боку як операторів, так і місцевої влади», –
прокоментувала зустріч керівник юридичного департаменту оператора «Прайм груп»
Анна Чеботарьова.
«В нашій роботі є чимало нюансів, і такі зустрічі допомагають розв‘язувати
багато проблем, бо ми обмінюємося унікальним досвідом, який буде корисний усім
учасникам. Адже кожне місто унікальне і керується у сфері розміщення білбордів
не тільки Законом про рекламу, а й тими правилами, які приймають муніципалітети
міст. Тому такі семінари і дискусії, що їх супроводжують, корисні та цінні для
нашої роботи», -прокоментував Андрій Поліщук, начальник відділу реклами та
дизайну міського середовища Черкаської
міської ради.
Асоціація
операторів зовнішньої реклами й надалі планує проводити подібні навчальні
тренінги та консультації, адже, окрім навчальної, тут є і далекоглядна,
загальносуспільна мета – покращення інвестиційної привабливості міст і
підвищення економічної спроможності регіонів країни.