Ринок зовнішньої
реклами потребує оновлення і вдосконалення законодавчої бази, оскільки ті
виклики, які постали перед цією сферою в останні роки, вимагають комплексного
вирішення. А чинний закон про рекламу не може врегулювати всіх проблем. Такого
висновку дійшли в Антимонопольному комітеті України після дворічного дослідження
рекламного ринку в усіх регіонах. Про це йшлося під час робочої зустрічі
фахівців АМКУ з керівництвом Асоціації зовнішньої реклами України, операторами
та іншими учасниками ринку 1 березня в Києві.
Серед головних
проблем, що гальмують розвиток галузі – адміністративні, підкреслили в АМКУ.
Саме через відсутність уніфікованих вимог на національному рівні місцеві органи
самоврядування впроваджують власні локальні правила, які створюють додаткові
перешкоди бізнесу, і часто навіть не передбачені законодавством. Це стосується
передусім видачі дозволів на розміщення наземної реклами.
Доходить до
абсурду. Наприклад, у Львові, Луцьку та Хмільнику для того, аби отримати дозвіл
на розміщення наземної конструкції, оператору необхідно подати до робочого
органу топогеодезичний знімок місцевості, де стоятиме борд, а в Одесі
операторів змушують надавати спеціальну техдокументацію про надійність
конструкції.
Найбільш
проблемні для операторів ринку Дніпропетровська, Черкаська, Запорізька і
Сумська області. На цьому наголосила голова Асоціації операторів зовнішньої
реклами України Оксана Поліщук. Кричущі факти порушень фіксують у Дніпрі, Мелітополі,
Черкасах та Сумах. Крім того, Оксана Поліщук підкреслила: регіональні
відділення АМКУ в зазначених областях не достатньо комунікують з учасниками
ринку, тому не вся інформація про порушення відома в Києві. Навіть більше,
оператори на місцях часто не знають про заходи стосовно проблем ринку, які
проводять місцеві підрозділи АМКУ.
За результатами
зустрічі представників АМКУ з учасниками ринку домовилися у двотижневий термін удосконалити
документ, і вже після цього подати його на затвердження. В Антимонопольному
комітеті будуть рекомендувати Кабінету Міністрів підготувати законопроект, який
дасть змогу встановити прозорі правила роботи галузі та цивілізовано
регулюватиме відносини між бізнесом і місцевими органами влади.