Зовнішня реклама в усьому світі завдяки швидкій реакції на найсучасніші технології впевнено випереджає телевізійних, радіо- і газетних конкурентів. Про це свідчать досить переконливі результати останніх досліджень авторитетних аналітичних компаній. Тоді як витрати на зовнішню рекламу зростуть на 6,5% уже цього року, видатки на розміщення реклами на радіо, телебаченні, в газетах і журналах неухильно скорочуються. Такі дані компанії IPG Mediabrands. Цей прогноз стосується понад 70 країн світу. У цій же компанії зробили і декілька висновків про головні тренди розвитку зовнішньої реклами та її замовників.

Світовий рейтинг замовників ООН-реклами очолюють будівельні компанії, торговельні центри і великі гіпермаркети електронних товарів. Небагато поступаються їм у використанні digital представники розважальної індустрії. Сюди можна віднести всі кінотеатри, театри та розважальні центри.

А ось щодо носіїв, то впевненим драйвером у зовнішній рекламі стає digital. Цей тренд фіксують у всьому світі. Цифра починає оточувати споживача всюди: з’являються цифрові відеоекрани і скроли. Монітори в залах очікування і прямо на фасадах будівель. Багато конструкцій тепер можуть взаємодіяти з людьми, стають інтерактивними. І це тільки початок прориву. Далі планують розвивати цей напрям іще швидшими темпами. Однак, попри бурхливу динаміку у розповсюдженні, вони дорожчі за інші носії і їх — принаймні, поки що — менше.

На тлі технологічних відеоекранів традиційні білборди не втрачають популярності й усе ще залишаються головними носіями реклами на вулицях європейських і північноамериканських міст. Хоча це і нерухомі конструкції, які демонструють нединамічні сюжети, однак вони дуже поширені завдяки ціні. І це підтверджує той факт, що на фоні креативних і яскравих рекламних білбордів полюбляють фотографуватися користувачі соцмереж. Й із задоволенням публікують такі світлини у своїх акаунтах.

І ось тут має місце ще один важливий тренд майбутнього зростання ООН-реклами. Більшість користувачів мобільних телефонів підключають функцію визначення геолокації. Це дає змогу створювати таргетовану, тобто спрямовану на конкретного споживача, рекламу. За допомогою пошукових систем маркетологи дізнаються про бажання і запити користувачів. І, знаючи, де в даний момент перебуває той чи інший клієнт, йому пропонується список товарів і організацій, які саме в цьому місці і цієї миті можуть знадобитися. Наприклад, по дорозі на роботу або в будь-яке інше місце пасажири громадського транспорту помічають рекламні щити та інші конструкції. Приваблива реклама спонукає їх ввести запит у мобільний. Щойно це зроблено, перед очима клієнтів з’являються пропозиції, причому з урахуванням його місця розташування. Ось якого цікавого висновку дійшли фахівці з реклами IPG Mediabrands, виявляється:

-         23% потенційних покупців роблять запити прямо на вулиці;

-         27% шукають інформацію, перебуваючи в громадському транспорті;

-         ще 26% здійснюють покупки, оформляючи їх через інтернет.

Ще один світовий тренд — жива реклама з паєток. Вона блищить і переливається, притягує погляди, чудово розкриває тему пропозиції. Усе це можна сказати про сучасний вигляд передачі інформації. Це не нудний щит, на якому нічого не змінюється, як на нього не поглянь. Споживачі із задоволенням затримують погляди на такому блискучому носії. Відбувається те, чого найбільше прагнуть рекламодавці всіх часів і народів, а саме — так зване «захоплення уваги публіки». Ось чому цей сегмент зовнішньої реклами починає набирати дедалі більшої популярності. І хоча поки що замовлення такого носія обходиться досить дорого, але він усе ж перебуває в тренді. Панелі з паєток стали з’являтися всюди: і в вітринах магазинів, і на вуличних фігурах. Основна перевага цих конструкцій — те, що тут немає потреби використовувати додаткове підсвічування.

Проаналізувавши ринок 70 країн, фахівці виявили статистику, яка підштовхує до висновку: саме зовнішня реклама — головний посередник між покупцями і продавцями. ООН-реклама активно розвивається і перетинається з онлайновою. Інтернет-реклама, своєю чергою, стає найбільш динамічним сегментом. Часткове злиття цих двох напрямів приведе до посилення впливу кожної з них значно швидше, ніж ми уявляємо.