Тарифи для операторів зовнішньої реклами в Луцьку хочуть встановити на
рівні столиці. Розцінки розмістили у проекті рішення на сайті Луцької міської
ради. Експерти такі наміри критикують, адже є величезна різниця в економічній
спроможності.
«Такі тарифи — економічно необґрунтовані. На сьогодні після останнього
підвищення тарифів, яке було прийняте містом як тимчасове, зайнятість площин
Луцька становить 51%. Ухвалення регуляторного акту посилить невиправдане фінансове
навантаження на бізнес. По-перше, оператори точно не зможуть інвестувати в парк
нових конструкцій — і реформу доведеться відкласти на незрозуміло який термін.
По-друге, місцеві підприємці не зможуть бути клієнтами операторів, адже ціни на
рекламу їхніх товарів і послуг будуть нерентабельними, від чого страждатимуть
обидві сторони», — розповіла голова Асоціації операторів зовнішньої реклами
України Оксана Поліщук під час обговорення проекту рішення.
Фахівець наголосила, що рекламний бізнес залежить від рівня економічного
розвитку міста та кількості його населення. Вони визначають можливий обсяг
коштів, які можуть бути витрачені рекламодавцями за розміщення зовнішньої
реклами. За рівнем купівельної спроможності населення Луцьк посідає 16-е місце
серед 22 міст України. Найбільш наближеними до Луцька за розміром, кількістю
населення та рівнем середніх витрат є такі міста, як Рівне, Хмельницький,
Житомир, Тернопіль, Черкаси, Чернігів, Івано-Франківськ і т. д. Якщо
проаналізувати розцінки в цих містах, то за проектом регуляторного акту тариф у
Луцьку перевищує їх утричі.
Мережеві клієнти у виборі міста для замовлення реклами свого продукту
враховують три головні показники: демографію, економіку та вартість розміщення.
Не маючи двох перших козирів, влада, таким чином, власноруч відбирає в себе
останній.
До того ж бажання міської влади щодо наповнення міського бюджету виглядає
дуже вибірковим. Так, наприклад, за розміщення торговельного кіоску місто
встановило плату в 15 разів меншу, ніж планує встановити для рекламної
конструкції.
«Асоціація наполягає на широкому і фаховому обговоренні проекту рішення із
залученням усіх учасників ринку та керівників міста, які безпосередньо ухвалюють
рішення із цього питання, але, на жаль, проігнорували сьогоднішній захід. Зі
свого боку ми готуємо письмові рекомендації з економічним обґрунтуванням щодо
зменшення запропонованої вартості на 50%. Дуже сподіваємося, що міська влада
все ж дослухається до наших порад та прийме раціональне рішення», — підсумувала
Оксана Поліщук.
Нагадаємо, 14 листопада 2019 року в Луцьку відбулося обговорення проекту
рішення виконавчого комітету міської ради «Про Порядок визначення розміру плати
за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів, що перебуває у
комунальній власності територіальної громади міста Луцька». На обговоренні були
присутні представники від робочого органу, розробника документа — Управління
розвитку підприємництва та реклами Луцької міської ради, КП «Луцькреклама»,
оператори зовнішньої реклами та голова Асоціації операторів зовнішньої реклами
України Оксана Поліщук.