Коли все місто перетворюється
на новорічну казку, а на календарі ще грудень, починаєш аналізувати і згадувати
рік, що минає. 2019-й, безумовно, ознаменувався виборчими кампаніями, ходьбою
між крапельками, аби зберегти політичний нейтралітет, десятками забракованих
операторами неетичних сюжетів і, що важливо, завершальними роботами з реформи
зовнішньої реклами. Цей рік, безперечно, був складний, однак приніс непогані
досягнення.
Реклама повинна бути етичною
Цьогоріч ми ще більше наблизились до європейських стандартів роботи —
розробили Етичний кодекс ринку зовнішньої реклами.
Весною і влітку країна пережила справжню політичну бурю. Дві хвилі виборів
стали серйозним викликом для операторів. Неврегульованість законодавства і
тіньовий характер виборчих кампаній створювали тиск на учасників ринку.
Використання чужих політичних слоганів, реклама з непристойними та
сексуальними підтекстами, макети білбордів із державними символами — оператори
«завернули» десятки рекламних сюжетів. Після виборчої кампанії ми організували
круглий стіл «Етика рекламного бізнесу: як ефективно взаємодіяти з владою і
суспільством?», де продемонстрували громадськості зразки неприйнятної реклами,
яку не допустили до розміщення оператори.
Щоби більш успішно протистояти викликам, учасники ринку, не чекаючи дій із
боку держави, сформували цивілізовані норми гри своєї галузі — Правила
професійної етики. Так, це декларативна форма. Але учасники Асоціації
одноголосно вирішили діяти відповідно до їхніх принципів.
Ці правила повинні підтримати не лише оператори, а й рекламодавці, як
політичні, так і комерційні. Адже репутацію потрібно берегти. Дотримання
етичних норм позитивно вплине на культурне обличчя міст і всієї країни,
допоможе бізнесу ліпше взаємодіяти із владою та суспільством.
Реформа зовнішньої реклами
принесла плоди
Результати реформи вже видно неозброєним оком. Київ отримав нове обличчя —
сучасне і впорядковане.
Не все проходило гладко. Були певні проблеми з оперативністю оформлення
дозвільних документів службами, які мають надати свої погодження. Згідно з
новою Схемою, змінилися місця розташування конструкцій. А щоб їх установити,
потрібно оновити і документи. Їх розгляд затягували різні відомства, починаючи
від Міністерства культури України і закінчуючи Департаментом міського
благоустрою. Були нюанси щодо узгодження робіт із комунальниками в тих місцях,
де місто проводить реконструкції.
Були ситуації, коли оператори вже розмістили рекламну конструкцію
відповідно до затвердженої Схеми, а «Київавтодор» вирішив перенести автобусну
зупинку. Відповідно, локацію рекламної конструкції теж потрібно зміщувати. Були
випадки прокладання нових велодоріжок, встановлення відеокамер, паркувальних
кишень. Усе це веде за собою зміщення рекламних конструкцій, а отже, отримання
нових дозволів і погоджень.
Утім, це все живий процес. Місто не стоїть на місці, воно вирує,
розвивається, трансформується — і ми пристосовуємось до цього.
Основні оператори ринку демонтаж своїх конструкцій давно завершили. Нервова
ж реакція заздрісників, які намагаються оскаржувати реформу через суди — це
явище тимчасове. Попри їх каверзи, реформа відбулася. Все інше — деталі.
Реформа вже принесла свої плоди. Кияни її оцінили навіть краще, ніж ми
розраховували. На вулицях столиці з’явилось чимало цифрових рекламних
конструкцій, і цей процес триватиме — ринок діджитал розвивається дуже стрімко.
За цим майбутнє, і все це стало можливим завдяки реформі.
І наостанок хочу нагадати, що
наші двері завжди відчинені для тих, хто хоче вести чесний і прозорий бізнес,
розвиватись та розвивати свою країну. В новому році будуть нові виклики і нові
здобутки, але пам’ятаймо: разом ми сильніші і спільними зусиллями досягнемо
неабияких висот.