Галузь зовнішньої реклами наразі опинилась на межі виживання. Як тільки оголосили обмежувальні заходи пов’язані з боротьбою з пандемією COVID-19 замовники масово почали скорочувати рекламні бюджети, зупиняти та достроково розривати контракти. У Житомирі уже пустує понад 75 % рекламних площ, і прогнозні показники на травень-червень критично низькі -  очікування комерційної реклами всього 10-15 %.

Асоціація операторів зовнішньої реклами України у перші ж дні карантину, як тільки  стало зрозуміло наскільки сильно обмежувальні заходи вплинуть на галузь, звернулась до керівництва міст та селищ, в тому числі і Житомира,  з поясненням форс-мажорних обставин і проханням запровадити тимчасові пільги, які допоможуть бізнесу пережити скрутний період. 

У таких містах як Київ, Одеса, Львів,  Хмельницький, Рівне, Луцьк, Івано-Франківськ, Тернопіль, Чернівці  тощо місцеве керівництво, розуміючи критичність ситуації,  одним з першим своїх рішень прийняли надання пільг рекламорозповсюджувачам  щодо оплати за користування комунальними місцями розміщення рекламних конструкцій. Подібні рішення приймають навіть невеличні міста і села. Ми дуже вдячні  органам місцевої влади, які допомагають підприємцям вижити в складній ситуації. Наголошуємо, що запровадження «податкових канікул» - це звична антикризова практика у всьому світі.

Чому для операторів критично важливо скасувати чи принаймні зменшити оплату за користування місцями розміщення рекламних конструкцій? Бо в звичайних умовах, третина усіх грошових надходжень іде саме на оплату оренди комунальних місць. При тотальному падінні замовлень платіж до місцевих бюджетів за користування місцями вдвічі перевищує валові надходження і є непосильним для операторів. Зараз ми вимушені використовувати резерви і позики, аби принаймні на мінімальному рівні виплачувати заробітну плату працівникам і підтримувати їх родини, сплачувати податки  та утримувати  конструкції в життєздатному стані.

Хочемо  наголосити, що члени Асоціації операторів зовнішньої реклами України - добросовісні суб’єкти господарювання. Ми завжди виконуємо взяті на себе зобов’язання  і не маємо  заборгованості  перед місцевими бюджетами. Ситуація, яка склалася на ринку не залежить від нашої волі. Зі своєї сторони ми всіляко допомагаємо в боротьбі з епідемією. Ми розміщуємо соціальну рекламу, через яку доносимо до людей способи профілактики інфікування, адже інформування населення дуже важливе для успішної боротьби з епідемією.

Ми дуже сподіваємось, що Україна успішно подолає небезпечну хворобу, і ми якомога швидше повернемося до нормального ритму життя, зможемо реалізувати заплановані проекти та повноцінного наповнювати бюджети.

У складній економічній ситуації, яка склалася влада кожного міста має обрати: вижимати останнє з підприємців та підштовхувати їх до банкрутства чи надати тимчасову пільгу та зберегти бізнес, який стабільно даватиме надходження в бюджет після зняття карантинних обмежень. Надіємось, що і міське керівництво Житомира  обере конструктивний шлях підтримки бізнесу.