Галузь зовнішньої реклами наразі
опинилась на межі виживання. Як тільки оголосили обмежувальні заходи пов’язані
з боротьбою з пандемією COVID-19 замовники масово почали скорочувати рекламні
бюджети, зупиняти та достроково розривати контракти. У Житомирі уже пустує
понад 75 % рекламних площ, і прогнозні показники на травень-червень критично
низькі - очікування комерційної реклами
всього 10-15 %.
Асоціація операторів зовнішньої
реклами України у перші ж дні карантину, як тільки стало зрозуміло наскільки сильно обмежувальні
заходи вплинуть на галузь, звернулась до керівництва міст та селищ, в тому
числі і Житомира, з поясненням
форс-мажорних обставин і проханням запровадити тимчасові пільги, які допоможуть
бізнесу пережити скрутний період.
У таких містах як Київ, Одеса,
Львів, Хмельницький, Рівне, Луцьк,
Івано-Франківськ, Тернопіль, Чернівці
тощо місцеве керівництво, розуміючи критичність ситуації, одним з першим своїх рішень прийняли надання
пільг рекламорозповсюджувачам щодо
оплати за користування комунальними місцями розміщення рекламних конструкцій.
Подібні рішення приймають навіть невеличні міста і села. Ми дуже вдячні органам місцевої влади, які допомагають
підприємцям вижити в складній ситуації. Наголошуємо, що запровадження
«податкових канікул» - це звична антикризова практика у всьому світі.
Чому для операторів критично
важливо скасувати чи принаймні зменшити оплату за користування місцями
розміщення рекламних конструкцій? Бо в звичайних умовах, третина усіх грошових
надходжень іде саме на оплату оренди комунальних місць. При тотальному падінні
замовлень платіж до місцевих бюджетів за користування місцями вдвічі перевищує
валові надходження і є непосильним для операторів. Зараз ми вимушені
використовувати резерви і позики, аби принаймні на мінімальному рівні
виплачувати заробітну плату працівникам і підтримувати їх родини, сплачувати
податки та утримувати конструкції в життєздатному стані.
Хочемо наголосити, що члени Асоціації операторів
зовнішньої реклами України - добросовісні суб’єкти господарювання. Ми завжди
виконуємо взяті на себе зобов’язання і
не маємо заборгованості перед місцевими бюджетами. Ситуація, яка
склалася на ринку не залежить від нашої волі. Зі своєї сторони ми всіляко
допомагаємо в боротьбі з епідемією. Ми розміщуємо соціальну рекламу, через яку
доносимо до людей способи профілактики інфікування, адже інформування населення
дуже важливе для успішної боротьби з епідемією.
Ми дуже сподіваємось, що Україна
успішно подолає небезпечну хворобу, і ми якомога швидше повернемося до
нормального ритму життя, зможемо реалізувати заплановані проекти та
повноцінного наповнювати бюджети.
У складній економічній ситуації,
яка склалася влада кожного міста має обрати: вижимати останнє з підприємців та
підштовхувати їх до банкрутства чи надати тимчасову пільгу та зберегти бізнес,
який стабільно даватиме надходження в бюджет після зняття карантинних обмежень.
Надіємось, що і міське керівництво Житомира
обере конструктивний шлях підтримки бізнесу.