Ми, члени Асоціації операторів зовнішньої реклами України звертаємося до міської влади Черкас: у зв’язку із запровадженням обмежувальних заходів пов’язаних з боротьбою з пандемією на ринку зовнішньої реклами склалась надзвичайна ситуація. Через масову відмову клієнтів від розміщення реклами і розрив рекламних контрактів оператори несуть колосальні збитки і опинились на межі банкрутства. Як тільки стало очевидно, як сильно постраждає ринок Асоціація операторів зовнішньої реклами України звернулась до міської влади з проханням вжити механізми полегшення фінансового навантаження на рекламорозповсюджувачів.

 

Рішення про пільги щодо плати за користування комунальними місцями розміщення конструкцій буквально в перші дні  карантину прийняли низка українських міст – починаючи з Києва, Одеси, Львова,  Хмельницького, Рівного, Луцька, Івано-Франківська, Тернополя, Чернівців і закінчуючи невеличкими містечками і навіть селами. Ми дякуємо місцевому керівництву цих населених пунктів за розуміння   критичності ситуації і допомогу підприємцям в скрутних умовах.

 

Наголошуємо, що запровадження тимчасових «податкових канікул» - це звична антикризова практика у всьому світі. У Черкасах же склалась незрозуміла ситуація. Виконавчий комітет міської ради  поки що ігнорує усі заклики підтримати бізнес і це при тому, що  представники депутатського корпусу голосно рапортують про те, як вони допомагають підприємцям в умовах карантину. Зокрема, є заяви про скасування єдиного податку для ФОПів. Важливо  і те, що на період карантину  Кабмін звільнив бізнес від плати за оренду землі, податку на нерухоме майно. В таких умовах  абсолютно нелогічно і не аргументовано виглядає відмова місцевої влади прийняти рішення про надання пільг для рекламорозповсюджувачів щодо оплати за користування місцями розміщення рекламних конструкцій, адже ця плата по суті і є аналогом  оренди землі. Невже йдеться про нерівність підходів щодо відношення до підприємців? 

 

Чому для операторів критично важливо саме скасування чи принаймні зменшення цієї ставки? Бо в звичайних умовах, третина усіх грошових надходжень іде саме на оплату оренди комунальних місць. При тотальному падінні замовлень платіж до місцевих бюджетів за користування місцями вдвічі перевищує валові надходження і є непосильним для операторів.

 

У Черкасах вже пустує  значна частина  рекламних площ, і прогнозні показники на травень-червень критично низькі -  очікування комерційної реклами всього 10-15 %. До того ж через настання форс-мажорних обставин у замовників оператори не отримали оплату навіть за березень місяць. Зараз ми вимушені використовувати резерви і позики, аби принаймні на мінімальному рівні виплачувати заробітну плату працівникам і підтримувати їх родини, сплачувати податки  та утримувати  конструкції в життєздатному стані.

 

Наголошуємо, що члени Асоціації операторів зовнішньої реклами України - добросовісні суб’єкти господарювання. Ми завжди виконуємо взяті на себе зобов’язання  і не маємо  заборгованості  перед місцевими бюджетами. Ситуація, яка склалася на ринку не залежить від нашої волі. Зі своєї сторони ми всіляко допомагаємо в боротьбі з епідемією -  розміщуємо соціальну рекламу, через яку доносимо до людей способи профілактики інфікування. Адже інформування населення дуже важливе для успішної боротьби з епідемією.

 

Ми дуже сподіваємось, що Україна успішно подолає небезпечну хворобу, і всі ми якомога швидше повернемося до звичного ритму життя, зможемо реалізувати заплановані проекти та повноцінного наповнювати бюджети.

 

У  кризовий час порозуміння між владою і бізнесом критично важливі і виходять на перший план. Без підтримки з боку держави і органів місцевого самоврядування підприємцям дуже важко вистояти в умовах обвалів ринків. Для влади ж потрібен працюючий бізнес і завжди виграють ті, хто розуміють, що ввівши пільги на певний час, після скасування вимушених обмежень  бюджет отримуватиме стабільні надходження. Це вигідніше, ніж банкрутства і закриття підприємств. Надіємось черкаська міська влада обере саме шлях підтримки бізнесу, а не його знищення - свідомо чи через необдумані кроки.