Ми, члени Асоціації операторів
зовнішньої реклами України звертаємося до міської влади Черкас: у зв’язку із
запровадженням обмежувальних заходів пов’язаних з боротьбою з пандемією на
ринку зовнішньої реклами склалась надзвичайна ситуація. Через масову відмову
клієнтів від розміщення реклами і розрив рекламних контрактів оператори несуть
колосальні збитки і опинились на межі банкрутства. Як тільки стало очевидно, як
сильно постраждає ринок Асоціація операторів зовнішньої реклами України
звернулась до міської влади з проханням вжити механізми полегшення фінансового
навантаження на рекламорозповсюджувачів.
Рішення про пільги щодо плати за
користування комунальними місцями розміщення конструкцій буквально в перші
дні карантину прийняли низка українських
міст – починаючи з Києва, Одеси, Львова,
Хмельницького, Рівного, Луцька, Івано-Франківська, Тернополя, Чернівців
і закінчуючи невеличкими містечками і навіть селами. Ми дякуємо місцевому
керівництву цих населених пунктів за розуміння
критичності ситуації і допомогу підприємцям в скрутних умовах.
Наголошуємо, що запровадження
тимчасових «податкових канікул» - це звична антикризова практика у всьому
світі. У Черкасах же склалась незрозуміла ситуація. Виконавчий комітет міської
ради поки що ігнорує усі заклики
підтримати бізнес і це при тому, що
представники депутатського корпусу голосно рапортують про те, як вони
допомагають підприємцям в умовах карантину. Зокрема, є заяви про скасування
єдиного податку для ФОПів. Важливо і те,
що на період карантину Кабмін звільнив
бізнес від плати за оренду землі, податку на нерухоме майно. В таких
умовах абсолютно нелогічно і не
аргументовано виглядає відмова місцевої влади прийняти рішення про надання
пільг для рекламорозповсюджувачів щодо оплати за користування місцями
розміщення рекламних конструкцій, адже ця плата по суті і є аналогом оренди землі. Невже йдеться про нерівність
підходів щодо відношення до підприємців?
Чому для операторів критично
важливо саме скасування чи принаймні зменшення цієї ставки? Бо в звичайних
умовах, третина усіх грошових надходжень іде саме на оплату оренди комунальних
місць. При тотальному падінні замовлень платіж до місцевих бюджетів за
користування місцями вдвічі перевищує валові надходження і є непосильним для
операторів.
У Черкасах вже пустує значна частина рекламних площ, і прогнозні показники на
травень-червень критично низькі -
очікування комерційної реклами всього 10-15 %. До того ж через настання
форс-мажорних обставин у замовників оператори не отримали оплату навіть за
березень місяць. Зараз ми вимушені використовувати резерви і позики, аби
принаймні на мінімальному рівні виплачувати заробітну плату працівникам і
підтримувати їх родини, сплачувати податки
та утримувати конструкції в
життєздатному стані.
Наголошуємо, що члени Асоціації
операторів зовнішньої реклами України - добросовісні суб’єкти господарювання.
Ми завжди виконуємо взяті на себе зобов’язання
і не маємо заборгованості перед місцевими бюджетами. Ситуація, яка
склалася на ринку не залежить від нашої волі. Зі своєї сторони ми всіляко
допомагаємо в боротьбі з епідемією -
розміщуємо соціальну рекламу, через яку доносимо до людей способи
профілактики інфікування. Адже інформування населення дуже важливе для успішної
боротьби з епідемією.
Ми дуже сподіваємось, що Україна
успішно подолає небезпечну хворобу, і всі ми якомога швидше повернемося до
звичного ритму життя, зможемо реалізувати заплановані проекти та повноцінного
наповнювати бюджети.
У кризовий час порозуміння між владою і бізнесом критично важливі і виходять на перший план. Без підтримки з боку держави і органів місцевого самоврядування підприємцям дуже важко вистояти в умовах обвалів ринків. Для влади ж потрібен працюючий бізнес і завжди виграють ті, хто розуміють, що ввівши пільги на певний час, після скасування вимушених обмежень бюджет отримуватиме стабільні надходження. Це вигідніше, ніж банкрутства і закриття підприємств. Надіємось черкаська міська влада обере саме шлях підтримки бізнесу, а не його знищення - свідомо чи через необдумані кроки.