Надання податкових пільг – це найоптимальніший варіант
антикризових заходів, які може приймати влада для збереження бізнесу в умовах
тотального падіння ринків. Це допомагає оптимізувати витрати підприємств у
форс-мажорних обставинах, зберегти робочі місця та пройти складний
період. Таку практику широко застосовують у світі, і в багатьох
українських містах.
Про це в ефірі черкаського радіо «Рось» розповіла голова
Асоціації операторів зовнішньої реклами України Оксана Поліщук.
«До кризи середня зайнятість площин по країні складала
60-70%. У березні почався відтік клієнтів, у квітні комерційною рекламою
зайняті всього 22%. Прогнозні показники на травень червень дуже низькі -
12-15%. В Черкасах статистика така ж. Дещо краща ситуація в тих містах, де
влада ввела пільги. Завдяки зменшенню сплати за користування місцями, оператори
надали знижки своїм клієнтам – в основному дрібному та середньому бізнесу, які
продовжують рекламувати свої підприємства, аби вижити в цих складних умовах», -
говорить Оксана Поліщук.
Оксана Поліщук наголосила, що зараз близько 40-50% рекламних
площин зайняті соціальною рекламою, за яку оператори не отримують коштів, але
яка виконує важливу функцію - доносить до людей інформацію, як вберегти себе в
умовах поширення вірусу і допомогти країні подолати небезпечну хворобу.
«Ми робимо все можливе аби допомогти країні зупинити
поширення хвороби. Але якщо у тих містах, які пішли нам на зустріч ми принаймні
отримали інструменти зменшення фінансового навантаження, то наприклад в
Черкасах оператори вимушені сплачувати до бюджету навіть за використання місць,
де розміщена соціальна реклама», - говорить голова Асоціації.
За словами Оксани Поліщук, аргумент про те, що на біл-бордах
залишається реклама, а отже оператори продовжують отримувати прибутки не
відповідає дійсності.
«Дійсно на частині конструкції залишились старі сюжети, але
оператори ці площини не продали, і не отримали за них коштів, просто, щоб
зафонувати сюжет термін контракту за яким закінчився приміром у березні
рекламорозповсюджувачу потрібно витратити на одну конструкцію від 600 до 1000
грн, з тими витратами, які ми уже зараз несемо – це непосильно», - пояснює
Оксана Поліщук.
За словами голови Асоціації, розмір валових надходжень, які
отримують оператори не покриває навіть сплату, яку потрібно вносити за оренду
місць.
«А ми ще маємо плати інші податки і збори, утримувати в
життєздатному стані конструкції, принаймні на мінімальному рівні виплачувати
заробітну плату своїм працівникам, щоб отримувати їхні родини. Нам би дуже не
хотілося іти на вимушені кроки і скорочувати штат, значно виваженіший шлях
зменшення видатків - це компромісні рішення між бізнесом і владою. І ми дуже
надіємось, що Черкаська міська влада все ж таки це зрозуміє», - говорить Оксана
Поліщук.
Нагадаємо, Асоціація операторів зовнішньої реклами України
надіслала відкрите звернення Черкаській міській владі у зв’язку з тим, що
виконавчий комітет міськради ігнорує усі заклики підприємців піти на зустріч
бізнесу.