Законопроєкт № 5094 усуне всі правові колізії, які зараз існують у регулюванні дозвільної системи з розміщення зовнішньої реклами. Це дозволить прибрати з вулиць і автотрас нелегальну рекламу, а містам прийняти дизайн-коди своїх населених пунктів, які визначать яка реклама і де може розміщуватись, а де її не має бути взагалі.

Про це розповіла юристка PRIME Group Анна Чеботарьова в ефірі Громадського Інтерактивного Телебачення.

«Законопроєкт покликаний прибрати правові колізії в оформленні дозвільної документації, і у тому скільки і якої реклами має бути у містах. І маю надію, що він примирить суспільство, адже міста стануть красиві, не захаращені рекламою, вона буде впорядкована  цивільно, по-європейськи», - зазначила юристка.

Експертка відмітила, що буде чітко визначено питання розміщення реклами в історичних центрах.

«Зараз у  таких містах як Київ, Львів намагаються приймати правила щодо реклами в історичних місцях, але це просто місцеві спроби, а законодавство не дає інструментів вирішувати це питання. Законопроєкт дасть містам право приймати дизайн-коди міст і врегульовувати, в якій частині міста якого формату може бути реклама,  і чи може вона бути в певних місцях розміщена взагалі. Тобто саме місто буде визначати, що така-то вулиця чи такий-то район відноситься до історичного центру і там реклама не може бути розміщена взагалі. Також законопроєкт пропонує на архітектурних пам’ятках рекламу розміщувати тільки на період реставрації», - розповіла Анна Чеботарьова.

За її словами, буде вирішено і найбільш болюче питання – розміщення реклами вздовж автошляхів. Повноваження видачі дозволів і контролю будуть передані Укравтодору.

«До 2010 дозволи видавались якраз Укравтодором і все було більш-менш впорядковано. Зараз на трасах стоять і конструкції, на які  ще тоді видавав дозволи Укравтодор, і ті, на які видали дозволи ОДА,  і ті, які дозволили районні адміністрації. І це перенасичує дороги рекламою, до того ж є багато конструкцій, власників яких не можливо встановити. Оскільки смуга відведення біля доріг на балансі Укравтодору, то тільки він може демонтувати  самовільно встановлені конструкції, а для цього йому треба відслідковувати чи є на них дозволи, тому краще, щоб він і  займався питаннями видачі дозволів», - каже юристка.

Вона відмітила, що кожен бажаючий зможе перевірити законність розміщення конструкцій.

«Пропонується на кожній конструкції розмістити QR- код, за яким  в електронному реєстрі  можна буде перевірити дійсність дозволу на її розміщення. Якщо дозвіл не чинний, можна звертатись до відповідних органів із заявою про знесення конструкції. Законопроєктом надається змога місцевим органам влади займатися демонтажем», - говорить Анна Чеботарьова.

За її словами, кожне місто зможе визначати дизайн-коди своїх вулиць.

«Місцева влада зможе у своєму місті прийняти порядок розміщення реклами і встановити, які відстані мають бути між рекламними конструкціями, якого формату можуть бути конструкції, – як це все має виглядати», - пояснює юристка.

Вона розповіла, що в результаті зміни системи регулювання самі конструкції стануть естетичнішими і безпечнішими.

«Будуть прибиратися застарілі щити, неактуальні формати і натомість будуть розміщуватись більш модернові конструкції, які будуть меншого формату. Місто стане привабливішим і рекламодавці виграють, бо матимуть більш сучасні конструкції», - каже вона.

Також, на її думку, якісно зміниться і зміст реклами, адже неетична чи застаріла реклама наразі розміщується саме на нелегальних конструкціях.

«У нас в Асоціації операторів зовнішньої реклами України є правило - застарілу рекламу прибирати, - ми або розміщуємо нову, або заклеюємо якимось фоном. І всі члени Асоціації дотримуються цього принципу. Коли ви бачите на вулицях  застарілі сюжети, швидше за все вони розміщені на нелегальних конструкціях. Скоро  місцеві органи влади зможуть це контролювати», - говорить Анна Чеботарьова.